Alla inlägg den 12 september 2009

Av Hanna - 12 september 2009 23:13


Vilken skön dag vi har haft! Hela familjen och nästan hela dagen! Lite mycket trängsel för att jag ska känna mig bekväm och trivas, men det får man väl ta.


Nu sitter jag i soffan och kinderna hettar efter att ha kommit in i värmen igen! Det har blåst nästan hela dagen. Känner att jag är stel och öm i axlarna, helst den vänstra. Får no vara rädd om den.


Morgonen började ju inte så bra. Jag kände mig lite nere och lite less, och stressad! Andningen nästan uppe i halsen och en stressnivå i höjd med skosulorna. Tålamod noll och inget.


Lunch intogs på Sibylla och sen for vi till The Big Amusementpark. Fullt med folk. Det var ju bokmässan den helgen... Plus något konstigt landsbygdsmarknad eller så... inne i själva parken! Trångt som fan med massa marknadsstånd med fula saker.


Väntan och långa köer genomsyrade hela besöket. Tyvärr! Nästa år ska vi åka senare! Eller välja en dag med sämre väder. Och ingen marknad och ingen mässa. 


Vi åt våffla och kaffe. Och jag köpte en häxvrålsstång och en cola. Sen blev det inget mer ätbart. Lika bra det. Jo, jag köpte baconsnacks också! Gott i ungefär en minut sen smakar det skit... rent ut sagt. Som tur är har jag barn som hjälper mig att äta upp!


Barnen fick spunnet socker som kvällsmat! Det var nämligen det sista de fick, på väg till bilen och väl hemma var det inte tal om att äta något.


Bara maken och jag som tagit ett par mackor och nu sitter med varsin mac i knät och ett glas Amarone. 


Skön kväll!


Av Hanna - 12 september 2009 09:32


Lördag förmiddag, make och son är på träning och jag har huset för mig själv. Tjejerna är hemma, men de märks knappt av. (Vad hemsk jag är som är glad när alla är borta från mig)


Men tillbaka till att vara självisk.


Jag älskar tystnaden och stillheten. Få bara vara ett tag! Det är skönt. Och jag behöver det så väl.



Av Hanna - 12 september 2009 09:13


Solen skiner, dimman har lättat och det ser ut att bli en underbar höstdag! Jag har sovit rätt gott i natt men drömt mycket jobbiga saker... Men nu är det morgon, det är lördag, snart får jag lite egentid, solen skiner så jag ska passa på att tvätta och hänga ut!


Frukost och tidning länge... Skönt! Hopp om livet ett par timmar till!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards