Alla inlägg den 4 september 2009

Av Hanna - 4 september 2009 22:57


Jag har några få saker som bara måste göras.


Det ena är att jag måste sminka av mig, eller tvätta av ansiktet, varje morgon och kväll. Ibland slarvar jag med det och då vantrivs jag med mig själv och min tillvaro! Jag hatar att gå och lägga mig på kvällen med smutsigt, eller ännu värre - sminkat, ansikte. För att inte tala om hur det känns att vakna upp på morgonen och ha gårdagens smink i ansiktet. *rys*


Det andra är att borsta tänderna. Jag avskyr när tänderna känns skrovliga. Skrovligt = smutsigt.


Det händer ibland, när jag är riktigt riktigt trött, eller väldigt onykter, att jag lägger mig utan att sminka av mig (jag tar eländet morgonen efter, bara jag får sova!) men aldrig aldrig aldrig att jag gör avkall på tandborstningen - det finns inte i hela universum.


Och nu är det hög tid att gå och sminka av mig och borsta tänderna. Men något säger mig att jag kommer att lämna ansiktet till i morgon bitti...



Av Hanna - 4 september 2009 21:35


Jag höll på att skriva lördag. Det känns som lördag! Skönt, då får jag två lördagar den här veckan!


Jag blev ju hemma idag, pga dunderförkylning. Tråkigt, när det äntligen började bli roligare på jobbet.


Fan fan fan. Men bara att hoppas att det blir en snabb förkylning och att jag snart är på benen igen.


Frågan är hur det blir i morgon. Middag är bestämd, och det är inte bara att ställa in hur som helst. Det är ju styrelsen som kommer och ... ja, det är viktigt att det blir av. Jag kommer få sova hela dagen, sminka mig massor (jag menar omsorgsfullt) och trycka i mig Treo innan de kommer och sen klistra på mitt Filippa Reinfeldt-leende! (Så inte jag)


Mamma tog med lillsnosis på shoppingrunda! Lilleman sover hos kompis.


Jag ska tuta i mig vitlökspiller strax, och annat vitamintillskott! Ska bli frisk nu, ska!!!


Oj!

Av Hanna - 4 september 2009 18:53


Tjugofyra stycken har läst (eller i alla fall tittat in) på min blogg idag! Den här lilla oansenliga bloggen! Min dagbok ju! Och hur spännande och händelserikt är mitt liv, på en skala? (Och hur fult är inte "på en skala"?! Kan jag inte sluta säga så? Det känns så förlegat..)


Åter till statistiken.


Tanken med den här bloggen är att jag ska föra dagbok, ren och skär dagbok, därför att jag har så otroligt dåligt minne, men vill så gärna komma ihåg vad som händer i livet.


Jag älskar att läsa mina dagböcker och ofta får jag aha-upplevelser och ja just det-minnen!


Helst skulle jag vilja lägga ut bilder och filmklipp på barnen också, men min integritet hindrar mig. Och min rädsla för det osynliga monstret out there! The Monster of Cyberspace. 


Extra roligt vore förstås om fler lämnade ett litet avtryck! I form av en kommentar! På så vis upptäcker jag fler bloggar också!


Men verkligen jättekul att så många läser, som sagt! (Min blogg?! Mitt rätt så händelselösa liv!? Shit vad kul!)



Av Hanna - 4 september 2009 15:19


Fy för den lede vad tråkigt det är! Jag orkar ju inte göra någonting! Har bara tråkigt. Tråkigt tråkigt tråkigt.


Jag vill att det ska hända något kul i mitt liv, något som verkligen förändrar mitt liv lite grann! Arbetsmässigt pratar jag nu. Visserligen trivs jag rätt bra på mitt jobb, men jag vill göra något helt annat. Jag jobbar med lån och konton och jag är en grå och trist kontorsmus.


Men jag är inte lämplig som det. Jag ska göra något kreativt. Foto, måleri, att skriva och att dreja är saker jag gillar att göra. Nej, älskar att göra!

Älskar!


Nu ska jag brygga en kopp kaffe. Svart och starkt kaffe!


Av Hanna - 4 september 2009 09:26


Vi ska ha folk hemma i morgon och jag känner inte för det. Inga särskilt roliga människor (men min man är "tvungen" att bjuda hem dem) och jag som är dunderförkyld. Inte kul vare sig för dem eller för mig.


Vi kanske blir tvungna att ställa in..? Om folk är rädda för svininfluensan i dessa dagar...?


Av Hanna - 4 september 2009 08:46


..och det är att skriva en bok! Eller en novell, eller vad som helst. En framgångsrik blogg kanske? Krönikor, kåserier - vad som helst!


Problemet är bara att jag är absolut inte bäst när det gäller. Jag får prestationsångest och hjärnan blir helt blockerad. Och det är inte några egenskaper som hjälper mig att nå min dröm direkt.


Och något säger mig att jag kommer ha mental skrivkramp även idag.



Av Hanna - 4 september 2009 08:08


Japp. Säsongens första, och förhoppningsvis enda, dunderförkylning är ett faktum.


Och på en fredag!? Skönaste dagen i arbetsveckan. Otroligt slöseri med fredagar.


Men men, det är bara att gilla läget, bryta ihop och komma igen.


Idag ska jag se till att ta det luuuugnt hela dagen (orkar inte göra så mycket annat heller i och för sig) och äta ordentligt! Långsamt och mycket, och ta extra kosttillskott. Vila, ligga och läsa och låta kroppen återhämta sig. Måtte det gå snabbt!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards